Återigen ska jag prata om det något märkliga ämnet när jag nyligen beställde skyltar. Det handlade om ett kalas för en vän och vad skyltlösningarna skulle bidra till behöver jag inte gå in på. Det är internt och vore inte särskilt intressant för er att höra om.
Idag ska jag berätta om det bemötande jag fick från företaget där jag beställde skyltar. Jag presenterar rakt upp och ner de fördelar jag tyckte mig se och hur väl bemött jag kände mig. Vi börjar med den mest uppenbara aspekten:
Service
Här ska jag be att få stanna ett tag. Man ska komma ihåg att jag aldrig någonsin tidigare beställt skyltar. Jag har inte ens varit nära att göra det. Det är faktiskt någonting jag aldrig ens tänkt på att vissa personer gör. Nu ställdes jag inför uppdraget att beställa skyltar och jag var, som man säger, helt grön på området.
Det är här jag vill skina ljus på företagets känsla för service. De ledde mig igenom processen precis så som man ska i sådana lägen. Jag förklarade att jag aldrig hade sysslat med att beställa skyltar och det var inga konstigheter alls, förtydligade de. Det skulle inte vara några problem och jag presenterades för olika lösningar. Både lösningar i form av skyltar man kunde beställa men också lösningar i form av beställningsalternativ.
Dessutom vill jag också ta tillfället i akt och påpeka hur omhändertagen jag kände mig. Det var trevligt att tala med killen jag snackade med redan från start. Han förklarade att det, av någon anledning han själv inte visste, var många som ville beställa skyltar just då. Detta gjorde inte att han stressade på i samtalet och för det ska han ha ett stort, stort tack.
Kvalitet
Som jag talat om tidigare var detta alltså första gången jag skulle beställa skyltar. Jag vet i stort sett ingenting om ämnet men till och med jag kunde skönja att dessa skyltlösningar höll väldigt hög kvalitet. Det kändes väldigt bra. När jag gjorde beställningen av skyltarna visste jag förstås inget om detta. Jag menar; företaget kunde ju säga att deras lösningar höll hög kvalitet bäst de ville. Det skulle inte kunna verifieras förrän jag fått dem i hand.
Leverans
Detta kopplas till ovan men får ändå nämnas separat. Leveranstiden var fenomenal i det att den gick väldigt, väldigt fort. Jag fick skyltarna jag beställde redan någon vecka efter att jag gjort beställningen. Jag kan faktiskt inte riktigt förstå hur det kan gå så fort.
Några frågor? Jag svarar gärna på frågor i nästa veckas inlägg om saken. Ni får dessutom ställa vilka frågor ni vill.